mandag 1. november 2010

Det er ikke størrelsen det kommer an på!



Jeg har fått en liten skatt!


Jeg er veldig glad i møbler som har vært lenge i familien. Jeg liker å tenke på de andre som har sovet i sengene, sittet i stolene eller sett seg i speilet opp igjennom møbelets levetid. På en måte føler jeg at møblene bærer med seg en historie, som jeg også får ta del i. For meg gir det gode minner om de som ikke lenger er blant oss. Nå har jeg fått en ny liten skatt.



Denne stolen ble laget til min mormor. Hun ble født i 1910, og den er bitteliten så hun var nok ikke store jenta da hun fikk den. Snart er den altså 100 år gammel! Min mor brukte den da hun var liten, og jeg da jeg var på besøk hos mormor som barn. Da var den lysegul husker jeg. Nå er det min mor som bor i mormors hus, og der har mine barn også brukt det. Fire generasjoner jenter har altså sittet på denne stolen som barn!




Min mor hadde pusset den ned og grunnet den, så den er klar for maling. Nå har jeg altså fått lov til å ta vare på denne stolen videre - og er jeg heldig er det kanskje mine barnebarn som en dag kan sitte på denne i sin mormors hus. Er det rart jeg føler jeg har fått en skatt!!!



3 kommentarer:

  1. åååå!
    Gamle små barnestoler er gull!
    Så gøy at du har fått arve den, gratulerer :D

    SvarSlett
  2. den var skikkelig søt!!!!
    heldige deg:)

    SvarSlett

Så koselig at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar hos meg! They make my day :)