onsdag 10. november 2010

Pimping av IKEA-kommode



Endelig har jeg gjort ferdig det som manglet på den lille kommoden til Tia. Jeg malte den tidligere i høst, og skar til tapetbitene som skulle på, men manglet knotter. Jeg hadde fire av disse liggende fra før, så da måtte jeg jo sjekke om IKEA fremdeles hadde disse. Det hadde de, så totale utgifter for prosjektet ble kr 29,-... Malingen var en skvett oljeheftgrunn som skulle kastes fordi den hadde konsistens som halvtørket skolelim. Tapeten kommer fra en tapetbok jeg har fått og fire avknottene ble kjøpt inn av Handymannen da vi kjøpte skap til vaskerommet, men jeg hadde ingen planer om å ha knotter på de skapene ;)



Slik har den sett ut de siste årene, så det var absolutt rom for forbedring ;) Den samme tapeten, i tre ulike varianter, er nå brukt på tre forskjellige ting på rommet hennes:







De er ganske forskjellige, men hører likevel sammen på sitt vis. Tia er veldig fornøyd, så da er mor også fornøyd. Nå gjelder det bare å bli den heldige vinner av noen hvite bildelister fra IKEA (etter tre forsøk har vi ennå ikke klart å komme dit en dag de har noen inne...) så nærmer vi oss ferdig med rommet hennes :)


2 kommentarer:

  1. så flink du er! det ble utrolig fint. fikk lyst å freshe opp en sånn liten sak selv jeg. klem til deg

    SvarSlett
  2. Tusen takk:) vanskelig med header! Må prøve mye før jeg blir skikkelg fornøyd:) men litt gøy også!
    Sååå fint det blir! Har prøvd meg på de listene selv, men de har masse som de ikke helt klarer å få inn enda der borte:) men en vakker dag...
    Klem til deg.

    SvarSlett

Så koselig at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar hos meg! They make my day :)