mandag 11. februar 2013

Med drømmer om en hvit verden...


....laget eldstedatteren denne kollasjen med bilder av møbler på rommet sitt.
Og la alt ut til salgs på Finn.no!


Ikke lenge etterpå var både skap, kommoder, skrivebord og seng hentet/levert til nye eiere - og drømmen om hennes hvite verden kunne settes i gang. Alt dette startet fordi lillesøster ikke lenger ville ha skrivebord på rommet sitt. Hun spurte derfor storesøster om hun ville ha det. Det er nokså likt det hun hadde, men hvitmalt. Det ville hun veldig gjerne, men da ville hun helst ha alt annet hvitt også! Diverse "room-tours" på ulike rosa-blogger ble funnet fram, og vist oss så vi skulle forstå hva hun drømte om. Hvite rom med hvite møbler og skap uten dører med hvite skuffer og hvite klær - og så litt rosa detaljer da...


Iherdige forsøk på å overbevise om at New England stilen vi allerede hadde begynt å handle inn til (med hvitt, rødt og blått - stjerner og striper) kunne bli like fin, prellet av som vann på gåsa. Ja, ja - nå har jeg ihvertfall puter og pledd nok til den ene uteplassen til sommer...   

Nå er veggene malt hvite, ny 140cm seng, hylle og klesskap på plass. Garderoben er fargekoordinert, og sengen har fått hvit kappe og hvitt sengeteppe. En drøm å fotografere i, hvis man bare er kjapp den dagen rommet er ryddet... Nå gjenstår kosejobben, bilder skal henges opp, noen nye lamper og gardiner må på plass. Enn så lenge stortrives hun med sitt blanke lerret, og fabulerer om hva som kan passe best hvor. 

Bilder kommer så snart kombinasjonen dagslys og ryddet rom oppstår samtidig :)



8 kommentarer:

  1. Så spennende,blir kjekt å få se bilder!!
    Enkelt,sart og fint med hvitt, med alle muligheter til å dekorere med andre farger!!
    Fin kveld til deg,klm ingrid l

    SvarSlett
    Svar
    1. Det blir som et ubrukt lerret, mange muligheter - det største problemet blir nok å bestemme seg ;)

      Slett
  2. Åååå det er stas å få lov til å "lage" sitt eget rom!
    Gleder meg til å se bilder :)
    Må du ha vidunderlige dager fine du - og TUSEN TAKK for særs interessant kommentar hos meg!
    Varm klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg måtte jo bite i meg litt der - hadde selvfølgelig klare meninger og mange gode forslag jeg også :) De må jo få lov til å skape sin egen stil, selv om jeg ble litt overrasket over hva hun egentlig ville ha!

      Slett
  3. He-he... Herlig! Tenk så fint det blir å kunne starte med "blanke ark". Yngstedatteren her gjorde det samme i fjor. Jeg så for meg DET romatiske rommet med hvit og pastell, men eieren ville ha sort og hvit og litt røffere stil. Og slik ble det... Heldig de barna som får denne muligheten!

    Gleder meg til bilder... :-)
    Klem fra Line

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg husker godt det rommet, og hadde større tro på at min ville velge noe a la det - men hun er nok nærmere det du ville ha! Jeg innredet jo både egne rom, og venninnenes rom på den alderen, så det var vel på tide at hun fikk slippe til ;)

      Slett
  4. Hihi.. ja, de har ganske så sterke meninger om hvordan ting skal være! Synes det høres fint ut med et hvitt rom med noen rosa detaljer jeg. Blir sikkert kjempefint:)
    Jeg skal også ha litt av de fargene du tenker, til uteplassen her også. Ikke så mye stjerner og striper kanskje, men.
    Det blir nok fint.

    Ha en fin søndag Linnette.
    Klemmer fra Line

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Line, koselig å se du er tilbake i Blogglandia igjen!

      Blått og hvitt er klassiske utefarger for meg. Lett å supplere med nye ting etterhvert. Det har ikke vært noe særlig striper og stjerner (eller rødt) her heller til nå, men man tager det man haver ;)

      Klem Linnette

      Slett

Så koselig at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar hos meg! They make my day :)